måndag 1 april 2013

Stuck In The Moment - Part 3



EN VECKA EFTER KONSERTEN

Jag hade väntat och väntat på att Justin skulle ringa mig, men inget hände. Varje gång min mobil ringde blev jag glad, men så var det ändå bara mamma eller någon liknande. Jag var påväg till skolan, och idag gick jag faktiskt. Oftast brukar jag ta bilen, men idag var det så fint väder att jag valde att gå. Min mobild ringde och jag svarade, men jag såg inte vem det var.

S - Hej?
J - Hej! Det är Justin!

Jag blev jätte glad över att få höra hans röst på annat än tv eller radio igen.

S - Justin! Hej! Hur mår du?
J - Jätte bra! Och du?
S - Bra.
J - Har du några planer efter skolan?
S - Nej, det har jag inte.
J - Ska vi hitta på något då?
S - Ja, gärna!
J - Okej, kul, jag hämtar dig vid fyra.

Jag lade på och gick till skolan som inte var så hemsk idag, för jag visste att jag skulle hänga med självaste Justin Bieber efter skolan! Då jag kom hem tog jag en snabb dusch och fräschade upp mitt smink. Klockan närmade sig fyra och jag var spänd.

Dingdong! Jag öppnade dörren och där var Justin. Han kramade mig och så gick vi till hans bil.
- Så? Vart ska vi? frågade jag nyfiket, men Justin bara kollade på mig och log.
- Det får du se, lita på mig, sade han, och det gjorde jag.
Efter ungefär 15 minuters åkning var vi framme vid Avon Theatre, där Justin spelade då han var yngre. 

- Jag vill visa dig var jag började på det jag älskar, precis här satt jag, sade han och satte sig ner. Det är helt otroligt hur snabbt allt har gått, och hur det gick till, sade han och fick tårar i ögonen och log.
Jag visste inte vad jag skulle göra eller säga så jag kramade om honom. 
- Vill du att jag spelar något för dig? frågade han och tog fram en gitarr ur bilen.
Jag nickade och han började sjunga och spela Fall och jag såg att han njöt av att sjunga där igen på trappan.
Vi gick igenom en park och pratade om våra liv och lärde känna varandra lite, och jag började förstå att jag kanske också var kär i Justin pårikigt, inte bara en kändis crush. Det kändes hemsk, för han har 35 milj. beliebers som älskar honom, så varför skulle han bli ihop med mig? 

Han körde hem mig, och jag tackade för en underbar eftermiddag och kväll. 
- Sarah, jag tackar dig, jag är ganska trött på att vara känd, eller såklart jag älskar mina beliebers och att sjunga, men det händer så mycket, så jag vill ha en paus, och du får mig att känna mig som en vanlig pojke för en stund, han log och tittade mig djupt i ögonen och pussade mig på kinden.
- Hoppas att vi ses igen, snart, sade han och gick, och jag gick in.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mer? :)

2 kommentarer:

  1. pathetic c: Puss&Kram

    SvaraRadera
  2. När kommer nästa?!? Jag vill veta vad som kommer hända!!

    SvaraRadera